lördag 15 februari 2014

Malte & Hobbe

Eller i passet heter dom Optimal (Malte) & Golden Wish (Hobbe). Det är två underbara minishettisar födda 2007, Malte är maxad mini på 88 cm (maxad mini liksom) och Hobbe är 86 cm hög :) 
Minisarna är inridna, inkörda och klickertränade. Dom är utställda med fina poäng, det tycker jag är roligt, vi ska faktiskt ställa ut dom i juni men fram tills dess så måste Malte gå ner några kilo i vikt, båda två ska sättas i lite träning. Malte är framåt och väldigt social och Hobbe han är social men väldigt blyg, det är ingen ponny man bara går fram och klappar då sticker han undan direkt. Jag måste ju säga att jag är lite stolt för när jag går in i hagen så kommer han fram till mig direkt :). Fina små killar. 

Idag har Anna haft med sig Malte och Hobbe till Körlinge gård där dom har varit med i en kurs i tömkörning :). Instruktören var jätteimponerad över Malte :) Hobbe försökt smita undan arbetet  men han tyckte det var roligt med cavaletti hinder. Båda två lyfter väldigt fint på benen (sjukt stolt :) 

Dom är så himla fina våra två rödhåriga killar. Det är så mycket päls och tagel. Så mycket päls och tagel att Malte har lite svårt att känna elen :o men han satte mulen mot tråden för någon dag sedan, och det löste problemet, han vill inte gå nära tråden :D 

Haha dom ser ut som två pentroll, fina killarna. 

    Hobbe

   Malte 


1 kommentar: