fredag 20 december 2013

Duktiga Chiquita

Haha just det igår kväll red jag Chiquita i ca 2-3 minuter, hon var så duktig. Cornelia red nere i paddocken och jag stod där och gav lite halv osäkra råd o tips, när nan står där på marken så ser det så himla lätt ut, gör så här, gör si.  Cornelia tyckte tillslut att jag kunde hoppa upp själv, sagt och gjort så hoppade jag upp men jag hoppade lika fort av :))) Herregud ponny liksom dom tar så himla korta och snabba steg, det gick fort fram bara i skritt ju. Nä tacka vet jag en stor och rejäl häst.. 

Jag kan säga att jag var inte ens närheten av att rida henne så pass fint som Cornelia gör, Chiquita är en ganska tung ponny att rida om jag förstått det hela rätt... 

Kan konstatera att det blir super bra för mig att börja på ridskolan i januari :D 

Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar