torsdag 29 augusti 2013

Dagarna rullar på

Hej, här rullar dagarna på, hästarna rids, tränas och har det bra.

Cornelia och Chiquita fortsätter träna för Ditte, just nu är det dressyr som står på agendan men de kommer säkert till hoppningen också så småning om. Cornelia håller på att hitta knapparna hos Chiquita för att få henne att jobba i en lite bättre form.
Igår kväll tömkörde Cornelia Chiquita och det gick hur bra som helst, jag gjorde det någon vecka innan och det gick sådär bra måste jag säga.. Jag blev väldigt imponerad av det jag såg igår kväll  :) Kul!

Mathilda och Simson kämpar på och det går riktigt bra där också. Mathilda körde lite frihetsdressyr igår kväll och med lite mer träning så kommer det gå galant. Litet sött ekipage :) Mathilda vill ju också börja ta lektioner och det ska hon få göra av Emelie, tror det kommer bli jätte bra.


Annars är det ganska lugnt, just det Ditte ska börja rida Chiquita en dag i veckan det känns bra för då vet vi att hon rids igenom ordentligt. Sen så har Ditte och jag väldigt trevligt tillsammans utbyter tankar och ideér.. Vi har ju vår fina underbara medryttarfamilj på fredagar där allt bara rullar på underbara vänner. Det är så himla skönt att ha fantastiska människor runt sig som hjälper till, och sen inte minst våra stallägare herregud vad hade vi gjort utan dom liksom?...

Ha en fin onsdag nu åker jag snart ut till Fjäderholmarna för en liten kickoff..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar