lördag 20 april 2013

Ibland går det dåligt

Och det gjorde det idag när Nanne och jag var ute och red. Jag började med att rida ut barbacka för jag tänkte bara ta en skritt tur kanske lite trav och någon galopp beroende på hur han kändes. Vi kom inte så himla långt för lite längre fram på gatan som vi red på bygger dom ett hus, och herregud! Nanne fick helt frispel för så brukar det inte se ut där. Jag insåg att det är lika bra att rida hem och ta på sadeln, det gjorde jag och så red vi tillbaka samma väg som tidigare men nu satt jag lite bättre och kunde driva på, gick hyfsat bra ända till vi närmade oss någon slags gallerinhägnad då flipade han helt, kastade sig åt sidan galopperade över mina grannars blöta gräsmatta!! Kul, närmre 700 kg häst, det blir snygga avtryck det på gräsmattan. Fan jag skämdes ihjäl! dessutom satt folk och solade sig ute i sina trädgårdar och så kommer vi där på gatan och underhåller:/ Inte nog med det när Nanne blir lite nervös så bajsar han typ på sig hela tiden och där satt dom och fika och åt sin goda bulle och titta på medan Nanne sket ner gatan. Vi red vidare tog en liten galopp i skogen sen lunkade vi hemåt. Ställde Nanne i hagen fixade allt i stallet sen var det bara att ta på sig skäms mössan och gå tillbaka för att städa efter oss, mocka gatan försöka trampa till grannarnas gräsmatta och ursäkta sig litegrann.

Att ha häst är en LIVSSTIL och det är helt underbart!!



2 kommentarer:

  1. Men fy Nanne så får man inte göra när man är en stor stilig häst. Skämsmössa på /mamma-mormor

    SvaraRadera
  2. Ojoj, vad jag känner igen mig ... men du satt åtminstone kvar! Själv har jag gjort lite för många ofrivilliga avsittningar på sistone. Jag hoppas att det bara är våryra! ;)

    SvaraRadera