fredag 9 november 2012

Läskigt eller kanske inte

Jag är så glad för att jag red ut i går kväll :) Cornelia och jag hade en jätte mysig skritt tur igår kväll, mamma & dotter :) mysigt mysigt.
Dessutom är jag väldigt glad för att det gick så bra med Nanne. Han är så in i bängen tittig ute när det är mörkt och speciellt ute på bilvägen (med mig).

Jag har ju skaffat en ny medryttare till Nanne som enbart rider honom i träningssyfte, hon rider själv msv dressyr och väldigt duktig. Hon har ridit honom två ggr och nu sist var jag med när hon red ut på kvällen i trafiken. Innan så hade jag varnat lite för att han är tittig och så. Gissa vad! hästen gick som en jäkla klocka!?!?!? Så jag gick med tittade och lärde :D och jag var väldigt stolt över Nanne så ståtlig och snygg woow säger jag bara. Det är grymt coolt att se på när människor som verkligen kan rida hoppar upp och bara får till hästen.. Jag blir lite imponerad faktiskt.

Igår kväll så utövade jag det som jag försökte få med mig när hon var ute och red och FAKTISKT så gick det väldans bra om ni frågar mig. När Nanne och jag rider så får han massor med tid av mig till att hinna vara rädd för saker, han kastar sig för skyltar, vägbyggen and you name it, skenar för mopeder och lastbilar. Men inte igår kväll, jag ställde honom bort från eventuella läskiga saker jag jobbade honom på tygeln i stort sett hela tiden och vet ni vad? han kastade sig inte, han skenade inte, kanske något spänd här och där men jag höll honom i arbete på tygeln och det gick över förväntan :D

Man blir ju bara så lycklig när det funkar :)

Ha en fin fredadg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar