söndag 23 september 2012

Galopptur, höinköp & tömkörning

Jag startade min dag i stallet kl 08:00 och avslutade den kl 16 någonting. Nanne och jag började morgonen med en galopptur vi var ute i 1,5 timme och galopperade en heldel, jätte kul och det gick så super bra :). När vi är ute och galopperar hörs nog det ;) dels Nanne som dundrar fram och sen jag för jag använder rösten så in i vassen men grejen är att han lyssnar så bra, istället för att använda skänkeln i galoppen så kan jag använde rösten.
Rätt eller fel men det funkar för oss.

Sen kom vi hem till stallet och då var det dax att åka iväg och köpa hem hö, nu finns det hö för en tid framåt. Skönt! för det känns alltid som ett litet projekt när det är dax att åka för att hämta hem hö.

Nu på efm har jag tömkört Nanne tillsammans med Anna. Han var jätte duktig :D jag blev så glad!

Nu ligger jag utslagen på soffan. Ha en fin söndag alla.

4 kommentarer:

  1. Va fin han är :)<3

    SvaraRadera
  2. Han var verkligen superduktig, och du med!

    SvaraRadera
  3. Hej Emma! Tusen tack, ja han är faktiskt helt underbar <3

    SvaraRadera
  4. Anna, du är super duktig på detta, kör på bara.

    SvaraRadera