fredag 18 maj 2012

Tok galopp

I onsdags kväll red vi Nanne ut till Hallinge där han fick tok galoppera ute på ängarna samt samladgalopp. Anledningen till att han fick galoppera av sig var för att när vi galopperade med honom så kände man att han ville dra hela tiden och det gick hur fort som helst samt en massa glädje språng i galoppen. Han behövde få rusa av sig rejält och det gjorde han kan jag säga, han var vit av skum på kroppen svettig till tusen och en super lugn och nöjd häst på vägen hem. Till min hjälp hade jag Emelie som galopperade av Nanne ska jag säga, det gick liiiite för fort för att jag skulle hoppa upp i sadeln ;)

Vi älskar denna häst han är helt otroligt underbar. Det togs en hel del bilder den här kvällen

Bilder från Hallinge galoppen kommer :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar