onsdag 18 april 2012

In my heart forever

Godmorgon, Jag önskar verkligen att alla som känner till Selbora kunde se hur hon är med mig i hagen. Så underbar, så gosig, hon står vid mig hela tiden (jag sitter oftast på kanten av badkaret) hon har sin stora mule i mitt ansikte i håret och en grej som hon alltid gör är att hon sätter mulen mot min kind och så står hon och blåser in sin varma luft i mitt öra och hon verkligen blåser.

Jag kan mocka när hon står i boxen och äter, borsta ordna och fixa, hon bryr sig i stort sett inte. Sellan bellan är en häst som inte tar till sig en människa på engång, det tar tid för henne och jag tror tyvärr att hon aldrig har hunnit med att få den tiden hos någon tidigare, eller hunnit visa vem hon igentligen är. Hon accepterar mig 100 ggr om och jag får i stort sett göra vad jag vill till saken hör att jag accepterar henne 100 ggr om också, det är det som är grejen. På lika villkor!

Selbora är en tuff tjej men när du lyckats plocka bort hennes yta så är hon världens mjukis. En riktig enmanshäst.

Hon är så otroligt snäll mot andra hästar/ponnysar i hagen. Släpp in en liten ponny i hagen och hon luktar och går efter lite och slickar gärna på sin nya vän men något mer gör hon inte och då har hon satt sig själv högst i rang. Det är ganska sällan som hon är högst i rang så när hon är det så blir man jätte glad och framförallt över att hon sköter sitt jobb som ledare i flocken på ett bra sätt.

Den dagen hon inte finns kvar hos mig kommer att bli mycket jobbig.

In my heart forever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar