måndag 19 mars 2012

Fyspass

Godmorgon, Måste bara säga att jag har haft ett bra fyspass i lördags, först var jag i stallet så att kidsen fick rida, sen på eftermiddagen så bestämde jag mig för att tömma Selboras box och det är tungt!!!! herre gud vad jobbigt ,tror faktiskt inte hon ska ha någon bädd för det är äckligt :S Men det blev bra träning för mig. På kvällen skrittade Cornelia och jag ut på en lång tur med hästarna, det blev lite miljö träning nere i  R centrum :) hästarna var cool lugna. Vi skrittade barbacka, när jag rider barbacka länge så får jag fasiken träningsverk varje gång efter åt. Vi var säkert ute i 1,5 timme.

Igår hade jag lektion för Emelie vi tränade en he ldel på att ställa Selbora, så nu kommer jag hålla på mycket med det för det behövs kan jag säga. Jag red mycket i lätt sits för balansens skull något jag också kommer öva mycket på. Om ni frågar mig så säger jag att jag red med korta jocky stigläder om ni frågar Emelie så skulle hon säga att jag inte gjorde det, men jag tycker att jag nästan gjorde det iallafall :D Hihihi. Schysst träning för kroppen det med ;)

Igår tvättade jag och smörjde in sadel & träns så nu är det rent mjukt och fint.

I Lördags klippte vi Selboras pannlugg och man, jag säger inte så mycket mer om det!

ha en skön måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar