onsdag 29 februari 2012

Större häst & sanningen

Hej fina läsare, om jag har några ;) jo, statistiken säger att jag har det dock inte så många men det finns några :)

En sak som jag tänkt på länge det är att jag skulle verkligen kunna ha en större häst, alltså en som har minst 10 cm till i mnkh typ över 170. Men det går inte ens in i stallet, Selbora är max max istallet. Selbora kan jag tippa ligger på kanske 162- 165 i mnkh sen är ju hon grov i modellen så hon känns ju stor.

Jag lägger inte ut så mycket kort på mig själv när jag rider för att det ser ju för sjutton ut som om jag är större än hästen på varje kort om det är hur bilden är tagen (vilket jag hoppas på) eller om bilden talar sanning vet jag inte??? Jag vill så gärna att min syster ska komma till oss och ta massa med kort på mig och Selbora dels för att det är kul att ha sen för att kunna lägga ut lite schyssta bilder på bloggen.. Hon är väldans duktig på att fotografera.

Nu har jag haft häst i över ett år, det har varit mååååånga bra dagar men jag har verkligen känt på den hårda skolan också..Men gud vad jag har lärt mig och det handlar inte så mycket om hästarna utan med människor som har med hästarna att göra, så jävla många fula fiskar. Jag vill göra klart att det här inte handlar om Selbora då jag vet att hennes föra ägare läser bloggen, med Selbora har allt egentligen bara rullat på frisk och kry häst. .. Jag undrar så hur det går för lilla Pontus??? alla jäkla turer till veterinärer och så ont som han hade, alla brev som skrevs kontakt med advokat (tur att jag arbetar på en advokatbyrå) lilla lilla vännen jag hoppas att han har det bra och att han fick gå till dom eviga ängarna men det är tveksamt. Om jag så någon gång tar en häst i från Kungens Hovstall så ska hästen besiktigas, hästmänniskor är fan dom fulaste fiskarna,  kanske nu inte alla MEN dom flesta är det! Lita lita aldrig på någon som säljer en häst undersök fråga leta info om hästen och besiktning. Jag säger bara ÖR, jag hoppas skiten läggs ned. Jag hade egentligen kunnat dra det här mycket längre men jag valde att lägga allt på hyllan och tack o hej för mig för vi vara klara med varandra. Jag hade kunnat blanda in Jordbruksverket jag hade lätt kunnat gå till media, men jag valde att gå därifrån med huvudet högt. Fy sjutton! va jag var trött på häst ett tag jag var redo att lägga ned allt som hade med häst att göra och det gjorde jag delvis.. Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte om gnistan riktigt finns där längre, det blev för mycket under en ganska lång period. Jag försöker hitta den igen med Selbora, men ibland blir man bara så bränd! Det är första gången jag nämner det här och jag vill inte gå in mer på det mer heller, det är klart nu. Men skönt att skriva ner det för det är något som jag ofta tänker på. Nog om detta.

Jag känner mig mycket bättre och imorgon bär det av till jobbet, ska bli skönt! idag tänker jag gå ut lite så då går jag ner till stallet och putsar lite på min häst <3

Ha en fin dag och njut solen!


1 kommentar:

  1. Det är lltid skönt att få säga sin mening. Låt tiden ha sin gång och känn efter så skall du se att du ser ljusare på det hela. Ja jag hoppas också att Pontus springer på gröna ängar där uppe. Han var ju så gullig trots att jag inte är vän med hästar så kan jag säga så om honom. Selbora är ju så fin hon också och som jag förstår är hon en mycket go häst, fast jag är skit rädd för henne, men jag upplever henne så himla stor. Ha en härlig dag mamma

    SvaraRadera