måndag 27 februari 2012

Pyton

Hej, usch idag mår jag pyton dåligt är genom förkyld och hemma, bläää!

Igår var ju instruktören och coachen Lina här och vi hade sits träning från grunden, my god mina höfter gjorde så ont när vi var klara, ett helt nytt tänk för mig och sätt att rida, där du rider med säte och ben...

Vi började med att gå igenom Selboras sadel och det visade sig att den inte passar henne något bra alls :/ den ligger och trycker på hennes sidor, hon behöver en sadel som lyfter upp ryttaren lite mer, sen som hon sa en sadel som hästen haft som ung passar aldrig då hästen börjar bli vuxen och kropp och muskler börjar ändras, vilken låter helt rimligt tycker jag. Selbora börjar ju faktiskt och gå in i en lite mer vuxen kropp nu sakta men säkert. Så det blir till att byta in den gamla och köpa en ny begagnad.  Sadelmagasinet i Solna har både nya och begagnade sadlar som man kan prova ut på sin häst samt byta in den gamla sadeln. Haha vi får väll se om man får tillbaka lite på skatten så kanske jag kan lägga några tusenlappar på en sadel annars blir det till att börja spara NU. Men gud vad dyra sadlarna är för mig blir det en sadel under tiotusen helt klart.

Den 11 mars kommer Lina ut igen och då fortsätter vi med sitsträningen och en del markarbete fram tills dess får jag fortsätta öva på det vi gick igenom i söndags.

Kameran var laddad och klar jag tog den med mig men inte ett kort blev taget :( glömde helt bort den..

kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar