torsdag 9 februari 2012

Halvfodervärd eller Medryttare

Just det har jag berättat om L? nä tror inte det, men L har varit medryttare på Selbora förut och nu här i slutet på Januari avancerade vi upp till halvfodervärd :) utan L skulle jag inte hinna med min häst på vardagarna. L har 3 fasta dagar mån tis tor + 1 dag till när hon hinner & vill, det är såååå mycket värt. Jag rider lör, sön och om om om jag hinner 1 vardag (men det är sällan det sker..) Det är svårt att hinna med att både rida samt stallsysslor på vardagarna när man arbetar och har  familj. Jag är hemma kl 17 på vardagr och min sambo kl 22, det blir lite körigt ;) Jag är nere i stallet varje kväll för jag brukar vilja ta in henne själv mest för att gosa och kolla läget med henne.

Varför har man halvfodervärd eller medryttar?

1. För att man inte hinner med allt själv
2. För att minska sina hästkostnader.

Det är ialllafall därför jag har valt att skaffa halvfodervärd och jag är så grymt tacksam för alla din tid du spenderar med Selbora L och  den hjälp som det faktiskt är <3

Står man i ett stall med fullservice då är det kanske inte så svårt att hinna med, men vi står inte i ett sådant stall..

Hur gör ni alla andra där ute som har häst?

Tack o hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar