onsdag 18 maj 2011

Unghäst

Mmmmmmm det var hon verkligen idag när vi hade ridlektion unghäst "fasoner" delux. Men det är ju en utmaning och jag bara älskar det, fast ibland är det jobbigt. Visst vi borde igentligen kanske valt någon pensionär men fan va trist :-S med Sellan är det en utmaning nästan hela tiden =D

Jag behöver tips och hjälp!!

Hon är ju ganska så sur i hagen och jag har svårt att ta in henne från hagen :/ jag måste för det mesta ta in alla tre hästar när jag ska ha Selbora ur hagen. Några enstaka ggr kan jag hämta bara henne men fler talet ggr när jag kommer för att hämta henne ur hagen så lägger hon bara öronen bakåt och går eller springer undan :// och jag blir galen på det här det slutar alltid med att dom andra två hästarna och så får gå in och då kommer hon på engång...

Tips någon?????

2 kommentarer:

  1. Hej igen! :) hon har alltid haft lite fasoner för sig och kan va lite jobbig men det finns alltid en lösning, hjälper hjärna till (om du vill) och i hagen har hon aldrig varit sur förut men oftast gillar inte hästar att man går "rakt" fram till dom och ögonkontakt är negativt så pröva att gå lungt från sidan och inte titta på henne :) // Madde

    SvaraRadera
  2. Hej, Förlåt för att jag svarar så sent :( Jag har provat det också.

    Men nu när vi flyttat så funkar det, en så länge iallafall.

    Tack för tips =)

    SvaraRadera