lördag 26 februari 2011

S & Selbora

Tusen tusen tack S för att du kom till oss idag & hälsade på Selbora. Jag har tagit till mig allt du sagt & gjort idag :)

Jag blev så glad när jag såg S & Selbora tillsammans i boxen. Selbora stod med sitt stora huvud i S armar och blunda och nästan sov. S utstrålar ett lugn och en otrolig säkerhet tillsammans med hästar. Selbora kan vara lite vad ska jag säga, bitchig ibland, lite grann iall fall ( hon är ju trots allt ett sto :) jag vill påstå att Selbora försökte inte ens med S men det var också klara tydliga markeringar från S utan något ryande skrikande, mycket kroppsspråk med hästen ME LIKE!!!!

Problemet med tränsningen som jag tidigare skrivit om ligger helt klart hos mig själv inte hos Selbora,JAG måste öva själv på mitt sätt att tränsa.

Ridningen gick så bra S red först jag tittade och försökte ta in allt Watch and learn :) sen red jag och fick en massa tips och råd...

S flytta hem igen snääääälla!!!!

Love, tack för idag.

1 kommentar:

  1. så roligt att du fått tips och råd. Nä du ser det är inte Selbora som är ett problem. Hoppas nu tränsningen fungerar bättre för dig. Jag tror hon känner att hon kan köra lite med dig. Men du måste visa att du inte ger dig. Lycka nu till med allt du fått lära dig idag./Mamma

    SvaraRadera