torsdag 17 februari 2011

Det började så bra

I går kom hovslagaren, Selbora och jag promenerade till E´s stall. Det här hade Selbora gjort förr hon var totalt avslappnad och lugn allt gick super, sen gick vi hem Selbora åt lunch jag fixade i stallet och efter det red vi ut i en timme shit vad underbart, vi travade i skogen ner till sjön tränade på halt tempoökning i skritt samt minskning. Helt magisk. Jag lärde känna Selbora igår såg en annan sida av henne :) vi pratade, vi gosade. Igår kände jag att hon lyssnade på mina signaler och jag på hennes.

Så UNDERBART och ROLIGT :)


Till det mindre roliga.

Selbora gillar ju mat VÄLDIGT mycket, men det har gått så bra hon äter lugnt i boxen även i hagen. EL är A & O att ha i hagen  men olyckligtvis har den fungerat dåligt men hon har inte visat något intresse för att dra sig ut från hagen. MEN igår plötsligt gick hon bara rätt igenom trådarna no match for that girl!!! SÅ nu är jag där som Selboras ägare har varnat mig för och dessutom varit väldigt tydlig med.

Trådarna och inte minst ELEN måste åtgärdas PRONTO.......... ( dom som har stallet är mindre villiga till detta verkar det som och menar att det blir bra till våren då funkar elen bra igen?? hjälper mig väldigt lite jag behöver EL NU)

Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar